Med allt vad det innebär - livet i stort och smått

torsdag 14 oktober 2010

Bort med negativa tankar....

tänk vad man kan gå och grunna (fundera) så fort "lilla" minsta sak går emot en.
Man är på ett bra humör, saker går ens väg och man känner sig verkligen på topp!
Så händer en sak...och svisch! Mattan dras väck under ens fötter och man ser allt nattsvart igen! :o(
Varför??
Då får man dessa tankar; var jag FÖR lycklig, FÖR uppåt?
Jag skulle kanske inte basunerat ut min glädje eller lyckorus för kreti och pleti?
Sen kommer "förnuftets röst" och försöker peppa en, då var det inte meningen att det skulle bli så, det kommer nya chanser...häng inte läpp över detta!
Varför ska livet vara så komplext?
Och idag är vädret utanför fönstret lika grått som mitt sinne.....
Cyklade med sonen till skolan i morse och sitter nu här och fryser både in- och utvärtes! Burr..
Det var riktigt ruggigt kallt!
Varken vill eller fattar riktigt att det nu är kallare tider på ingång.
Jag är mer vår/sommar människa.
ÄLSKAR sol och värme!
Skulle vilja gå i ide nu fram till april/maj.
Samtidigt gillar jag höstmodet med lite murriga färger.
Nej, nu ska jag göra mig en stor härlig varm kopp te och krypa upp i soffan brevid katten.

2 kommentarer:

  1. Känner igen funderingarna....Det är nog så att händer saker så är det av en mening. Kram

    SvaraRadera
  2. Linda G: Precis, så kan det också vara.
    Man får tänka som så; då var det inte meningen, att något bättre väntar runt hörnet istället!
    Tack för inputen! Kram

    SvaraRadera